פיתוח ישראלי: שבים מחו"ל? כך לא תפסידו את יתרת הכסף הזר

נתן גולד No Comments on פיתוח ישראלי: שבים מחו"ל? כך לא תפסידו את יתרת הכסף הזר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הסטארט-אפ TravelersBox מפעיל מכונות בשדות תעופה בעולם, באמצעותן ניתן להפקיד כסף זר בחשבון הפייפאל של המשתמש או לקבל בעבורו קרדיטים עבור רכישות באיביי, סקייפ, וחברות בינלאומיות נוספות

כשאתם שבים מחו"ל, תמיד נותרים אצלכם בארנק, מספר שטרות ומטבעות, שאין לכם שימוש ייעודי עבורם, מעבר לשמר זאת בצד לפעם הבאה, או לתרום זאת לצדקה בהזדמנות הראשונה, הפסד זה מתעצם, בנסיעות שמתפרסות על פני מספר מדינות, עם מטבעות שונים, צעירים ישראלים, הקימו חברה שנותנת פתרון לבעיה.

שלושה צעירים ישראלים, הקימו בשנת 2012 אתTravelersBox-, מכונה, שנראית כמו סוג של כספומט, שמאפשרת להכניס לתוכה את המטבעות הזרים ולהמיר אותם לכסף דיגיטלי. כך, הכסף הקטן שנשאר מהטיול יכול להיות להיכנס לחשבון הפייפאל שלכם, לקניות ב-ebay, או לקרדיטים עבור קניות בחברות בינלאומיות נוספות.

המכונה כוללת ממשק במספר שפות, כולל עברית, וכך מתאימה את הצעות המרת הכסף גם על פי שיוך למדינה. כך, בעוד שאמריקאים יוכלו להמיר את הכסף הקטן לקרדיטים ברשת סטארבאקס, ישראלים יוכלו לעשות זאת עבור קניות ברשת ארומה.

הרעיון נולד, כמו רעיונות גדולים אחרים, מצורך אישי של אחד היזמים. כשדרור בלומנטל אחד מהשותפים בחברה חזר ארצה לאחר ששהה בארה"ב, ברשותו נותרו ערימות של כסף קטן. ואז יחד עם חבריו, תומר זוסמן ועידן דשא, התחילו לחשוב יחדיו על תכנית עסקית ודרך להפוך את הערימות האלה לכסף שאנשים באמת ישתמשו בו.

השלושה נפגשו עם מנהל אזור ישראל בפייפאל לשעבר, עודד זהבי, והתחילו לקדם את הרעיון. כיום מותקנות המכונות של TravelersBox בשלושה מוקדים באיסטנבול, איזמיר ואנקרה שבטורקיה, בטביליסי שבגיאורגיה, ובמילאנו מלפנזה ומילאנו ללינטה שבאיטליה. כעת בדרך להתקנה במנילה שבפיליפינים. היעד הבא הוא ברזיל, וגם נתב"ג על הכוונת. בארה"ב, מציינת החברה, הרגולציה בנושא קשה ולכן התהליך לוקח זמן רב יותר.

המשתמשים לא מכניסים פרטים אישיים למכונה – כמו סיסמה לחשבון הפייפאל – אלא רק את המייל האישי. לאחר ההפקדה, הם מקבלים מייל מהחברה עם לינק שמפנה אותם לשירות הרלבנטי שאליו ביקשו להפקיד את הכסף ומשם הם ממשיכים את תהליך הזיהוי.

בראיון לגלובס, ציינו נציגי החברה, כי ממוצע ההפקדה במכונות החברה עומד על 18$ וכי רוב הכסף שנכנס הוא בשטרות ולא במטבעות. אמנם לא כסף קטן במיוחד, אבל מנגד המכונה מאפשרת למשתמש בודד להפקיד עד  800$ בסה"כ במכונה, בהתאם למגבלות חוקי הלבנת ההון בעולם.

העמלה שהחברה גובה נעה בממוצע סביב 7%-8% עבור  ההפקדה, ההמרה וההעברה. בטווח הארוך אנחנו לא רוצים לקחת שום דבר מהמשתמש – שהוא יקבל דולר על דולר", מצהיר בלומנטל. "אם כבר שיקבל יותר בזכות הסכמים מוצלחים. ככל שעובר הזמן, אנחנו רואים שזה בר השגה."



0 תגובות